ul. Filaretów 44
20-609 , Lublin
woj. lubelskie
pow. Lubelski
tel.
814661600
email:
rzecznik_konsumenta@lublin.eu
www:
http://www.um.lublin.pl
http://um.lublin.eu/um/index.php?t=200&id=40683
Godziny otwarcia:
Pon: 07:45-16:45
Wto: 07:45-16:45
Śro: 07:45-15:45
Czw: 07:45-15:45
Pią: 07:45-15:45
Sob: Nieczynne
Nie: Nieczynne
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów obsługuje interesantów mieszkańców Lublina w godzinach pracy Urzędu Miasta Lublin, to jest:
poniedziałek, wtorek od 7.45 do 16.45,
środa, czwartek, piątek od 7.45 do 15.15.
Skargi konsumentów mogą być składane na piśmie lub osobiście w czasie pracy Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Już przy wstępnej rozmowie konsument uzyskuje niezbędne informacje i wskazówki co do możliwości załatwienia sprawy.
Do zadań Rzecznika należy:
Bezpłatne poradnictwo i informacja prawna w zakresie ochrony interesów konsumentów.
Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
Wstępowanie za zgodą konsumentów do toczących się postępowań.
Wytaczanie powództw na rzecz ochrony zbiorowych interesów konsumentów.
Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcji Handlowej.
Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany prawa miejscowego.
Występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.
Rzecznik ma więc przede wszystkim kompetencje doradcze. Nie posiada żadnych uprawnień kontrolnych. Nie jest organem który rozstrzyga spory pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą . Staramy się swoimi działaniami negocjacyjnymi, mediacyjnymi a czasami interwencyjnymi doprowadzić do kompromisu dbając o prawa słabszego uczestnika rynku, czyli konsumenta Rzecznik zajmuje się również szeroko pojętą edukacją konsumencką. W biurze rzecznika konsumenci mogą uzyskać informację, poradę prawną w zakresie praw i obowiązków.
Konsumentem jest osobą, która nabywa towary lub usługi, podejmuje czynności prawne w celach niezwiązanych z pracą zawodową czy działalnością gospodarczą. Jeżeli przy zawieraniu umowy lub w trakcie jej realizacji konsument napotyka na trudności ma prawo zwrócić się do nas o pomoc i poradę prawną.
poniedziałek, wtorek od 7.45 do 16.45,
środa, czwartek, piątek od 7.45 do 15.15.
Skargi konsumentów mogą być składane na piśmie lub osobiście w czasie pracy Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Już przy wstępnej rozmowie konsument uzyskuje niezbędne informacje i wskazówki co do możliwości załatwienia sprawy.
Do zadań Rzecznika należy:
Bezpłatne poradnictwo i informacja prawna w zakresie ochrony interesów konsumentów.
Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
Wstępowanie za zgodą konsumentów do toczących się postępowań.
Wytaczanie powództw na rzecz ochrony zbiorowych interesów konsumentów.
Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcji Handlowej.
Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany prawa miejscowego.
Występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.
Rzecznik ma więc przede wszystkim kompetencje doradcze. Nie posiada żadnych uprawnień kontrolnych. Nie jest organem który rozstrzyga spory pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą . Staramy się swoimi działaniami negocjacyjnymi, mediacyjnymi a czasami interwencyjnymi doprowadzić do kompromisu dbając o prawa słabszego uczestnika rynku, czyli konsumenta Rzecznik zajmuje się również szeroko pojętą edukacją konsumencką. W biurze rzecznika konsumenci mogą uzyskać informację, poradę prawną w zakresie praw i obowiązków.
Konsumentem jest osobą, która nabywa towary lub usługi, podejmuje czynności prawne w celach niezwiązanych z pracą zawodową czy działalnością gospodarczą. Jeżeli przy zawieraniu umowy lub w trakcie jej realizacji konsument napotyka na trudności ma prawo zwrócić się do nas o pomoc i poradę prawną.