Wyszukiwarka

Wpisz nazwę firmy, usługi, zabiegu, lekarza:

Polecamy firmy
Dodaj firmę
Kontakt
Start
ul. Filaretów 44 20-609 , Lublin woj. lubelskie pow. Lubelski
tel. 814661600
Godziny otwarcia: Pon: 07:45-16:45 Wto: 07:45-16:45 Śro: 07:45-15:45 Czw: 07:45-15:45 Pią: 07:45-15:45 Sob: Nieczynne Nie: Nieczynne
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów obsługuje interesantów – mieszkańców Lublina w godzinach pracy Urzędu Miasta Lublin, to jest:
– poniedziałek, wtorek od 7.45 do 16.45,
– środa, czwartek, piątek od 7.45 do 15.15.

Skargi konsumentów mogą być składane na piśmie lub osobiście w czasie pracy Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

Już przy wstępnej rozmowie konsument uzyskuje niezbędne informacje i wskazówki co do możliwości załatwienia sprawy.

Do zadań Rzecznika należy:
– Bezpłatne poradnictwo i informacja prawna w zakresie ochrony interesów konsumentów.
– Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
– Wstępowanie za zgodą konsumentów do toczących się postępowań.
– Wytaczanie powództw na rzecz ochrony zbiorowych interesów konsumentów.
– Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcji Handlowej.
– Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany prawa miejscowego.
– Występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.


Rzecznik ma więc przede wszystkim kompetencje doradcze. Nie posiada żadnych uprawnień kontrolnych. Nie jest organem który rozstrzyga spory pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą . Staramy się swoimi działaniami negocjacyjnymi, mediacyjnymi a czasami interwencyjnymi doprowadzić do kompromisu dbając o prawa słabszego uczestnika rynku, czyli konsumenta Rzecznik zajmuje się również szeroko pojętą edukacją konsumencką. W biurze rzecznika konsumenci mogą uzyskać informację, poradę prawną w zakresie praw i obowiązków.

Konsumentem jest osobą, która nabywa towary lub usługi,
podejmuje czynności prawne w celach niezwiązanych z pracą zawodową czy działalnością gospodarczą. Jeżeli przy zawieraniu umowy lub w trakcie jej realizacji konsument napotyka na trudności ma prawo zwrócić się do nas o pomoc i poradę prawną.